Dokumenty pro uzavření právoplatného civilního sňatku na Zanzibaru pro občany SR
Vaše svatba na Zanzibaru se může konat buď jako symbolická, tedy romantický obřad bez legalit, nebo jako svatba právně platná, pro kterou Vám na Zanzibaru zajistíme všechny potřebné formality, aby Váš sňatek uznaly slovenské úřady.
Na Zanzibaru o Vás vždy osobně pečují naši slovensky či česky hovořící svatební delegáti, kteří mají se svatbami bohaté zkušenosti.
Pro právoplatný sňatek na Zanzibaru si nevěsta a ženich připravují níže uvedené dokumenty. Je třeba, abyste si dokumenty na slovenském úřadě vyzvedli osobně, bohužel to nemůžeme udělat za Vás. Ale rádi Vás celým postupem provedeme a vše samozřejmě zkontrolujeme.
Úřady mohou případně vydat dokumenty blízké osobě (obvykle rodičům) a mohou k tomu požadovat notářsky ověřenou plnou moc.
S přípravou dokumentů začněte nejdříve 6 měsíců před termínem Vaší svatby. Tyto dokumenty musíte mít kompletně připraveny nejpozději 10 týdnů před termínem svatby.
Konkrétní termíny si společně vždy upřesníme.
Pro svatby „last minute“ dva měsíce a méně před termínem právně platného obřadu řešíme přípravu dokumentů se snoubenci individuálně dle situace.
Pokud by Vám k následujícímu postupu bylo cokoli nejasné, obraťte se prosím na nás.
Jsme tu pro Vás a rádi Vás celou přípravou provedeme, kdykoli potřebujete.
Potřebné dokumenty před svatbou
Pro svatbu na Zanzibaru je třeba nechat každý dokument ověřit notářem. Může se to zdát zbytečné, ale díky tomu pak již na Zanzibaru nemusíte na žádný úřad, jak jinak bývá v zahraničí zvykem. Ušetříte tím minimálně půl dne času v exotickém ráji, který místo na úřadě můžete strávit na pláži. Na Zanzibaru Vás tak čeká pouze příjemná předsvatební schůzka v resortu a samotný svatební obřad, vždy s osobní asistencí našeho slovenského nebo českého delegáta.
- DUPLIKÁT RODNÉHO LISTU
- ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ O ZPŮSOBILOSTI UZAVŘÍT SŇATEK
- ČITELNÁ FOTOKOPIE VAŠEHO PASU
- DIGITÁLNÍ PASOVÁ FOTOGRAFIE
- OSOBNÍ ÚDAJE SVĚDKŮ
- OSOBNÍ ÚDAJE RODIČŮ
- ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ BLÍZKÉ OSOBY K VAŠEMU SŇATKU
- V PŘÍPADĚ, ŽE JSTE ROZVEDENI, PRAVOMOCNÝ ROZSUDEK O ROZVODU
- V PŘÍPADĚ VDOVSTVÍ ÚMRTNÍ LIST ZESNULÉHO
Uvedené dokumenty připravené pro svatbu se Vám již nevrací. Příslušná tanzanská matrika (ostrov Zanzibar je součástí Tanzánie) si je zakládá do své evidence.
Poplatky za dokumenty na slovenských úřadech se mohou změnit bez předchozího upozornění.
Pokud je Vám v přípravě dokumentů cokoli nejasné, obraťte se prosím na nás.
Jsme tu pro Vás a rádi Vás celým postupem provedeme, kdykoli potřebujete.
Po návratu ze Zanzibaru: postup po svatbě
Po svatbě místní úřady vystaví tanzanský sobášný list (ostrov Zanzibar je součástí Tanzánie), který pro Vás necháme opatřit všemi potřebnými ověřeními, včetně apostily, kterou vydává Ambasáda v Keňi. Následně Vám sobášný list zašleme na Vaši adresu. Doba dodání záleží výhradně na místních úřadech a nemůžeme ji ovlivnit. Standardně je sobášný list kompletně připraven a odeslán do měsíce od termínu obřadu, může se ale stát, že to bude trvat déle (2 měsíce), dle individuálních okolností každého úřadu (včetně státních svátků, kdy mají úřady zavřeno).
Sobášný list obdržíte v jednom vyhotovení.
Sobášný list je vystaven v angličtině a svahilštině, nechte si jej přeložit soudním překladatelem z angličtiny do slovenského jazyka (překlad svázaný s originálem a s tlumočnickou doložkou). Doporučíme Vám překladatele v okolí Vašeho bydliště, abyste nemuseli dokumenty zbytečně posílat poštou.
S přeloženým sobášným listem si obratem zažádejte o registraci Vašeho sňatku na slovenské matrice.
Slovenský úřad si sobášný list s překladem ponechá, proto pokud si jej chcete nechat na památku, udělejte si kopii pro sebe.
Sňatek slovenských občanů uzavřený v zahraničí registruje Osobitná matrika v Bratislavě (více informací zde: https://www.minv.sk/?osobitna-matrika).
Žádost o zápis lze však podat prostřednictvím kteréhokoli matričního úřadu na území SR, tedy v místě Vašeho trvalého bydliště, případně přímo na Osobitné matrice v Bratislavě.
Na slovenské matrice vyplníte žádost o registraci Vašeho sňatku, kde se uvádí místo a datum konání svatby, údaje svědků, příjmení, které novomanželé přijmou po svatbě atd.
Na úřad si pro registraci vezměte s sebou:
- tanzanský oddací list ze Zanzibaru se soudním překladem do slovenského jazyka
- osobní doklad – občanku nebo pas
- rodný list
- rozsudek o rozvodu předchozího manželství a další doklady potřebné k ověření správnosti matričních skutečností zapisovaných do matriční knihy, nelze-li je prokázat doklady uvedenými v bodech výše (tyto doklady se liší podle okolností jednotlivého případu)
údaje Vašich svědků – jméno a příjmení, datum narození a místo narození, rodná čísla v případě, že se jedná o slovenské občany. Pokud pro Vás svědky zajišťujeme my, pak Vám tyto údaje dodáme.
Další případné informace Vám sdělí matriční úřad, u něhož bude podána žádost o registraci.
Po zápisu manželství do Osobitné matriky Vám bude vystaven slovenský sobášný list, který Vám přijde z úřadu poštou.
Jakmile Vám Osobitná matrika v Bratislavě vydá slovenský sobášný list, zažádejte si obratem o nové osobní doklady (pas, občanku apod. dle Vaší osobní situace).
Pokud by Vám k postupu po svatbě bylo cokoli nejasné, obraťte se prosím na nás.
Jsme tu pro Vás a rádi Vám pomůžeme, kdykoli potřebujete.
při zakoupení pobytu v resortu u nás